علت ها، انواع درد و درمان

2001 فیزیوتراپی یکی از روشهای اصلی بهبود حالت جسمی و عملکردی بیماران پس از جراحی است. فیزیوتراپی یکی از روشهای درمانی غیردارویی است که بهخوبی میتواند در بسیاری از موارد کمک کند. ماساژ درمانی برای شل شدن عضلات دردناک. همچنین با لمس نواحی دردناک با دست و زیاد شدن درد به هنگام فشار مهرههای کمر نشانه ی حساس بودن دیسک است. آرنج تنیس بازان در ادامه می تواند باعث التهاب تاندون ها شده ، علل درد مفصل آرنج بوده و درد در ناحیه خارجی بازو را به همراه احساس گرم شدن و ورم به همراه داشته باشد. مفصل آرنج محل تلاقی سه استخوان است. دیسکهای کمری در واقع در بین این ۵ مهره کمری که از جنس استخوان هستند وجود دارند. بیماری های روماتیسمی انواع بسیاری دارند که ۳ نوع شایع تر آنها آرتریت روماتویید، آرتروز و پوکی استخوان است. فیزیو تراپیست ها نیازمند قدرت بدنی مناسب هستند چرا که در بسیاری از مواقع باید پوزیشن های خاصی به بیمار بدهند یا نیروی زیادی مثلا برای کشش بافت وارد کنند. ​​!

فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟

در بسیاری از مواقع درد کمر با روشهای خانگی برطرف میشود، اما این درد در افراد مختلف بسیار متفاوت است. این نوع آرتروز هنگامی رخ میدهد که در مفصل کریستالهای اسید اوریک تشکیل شود. به طور معمول، درد آرنج از اپیکوندیلیت جانبی به حالت سوزش رخ میدهد، به تدریج میآید، و با فعالیتهایی که شامل استفاده از عضلات اکستانسور ساعد مانند چرخاندن آچار، مخلوط کردن خمیر در هنگام پخت، نگه داشتن راکت تنیس است، بدتر میشود. برخی از علل درد آرنج برای تسکین علائم نیاز به درمان فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟ جراحی دارد. اکالیپتوس هم یک داروی موضعی است و به کاهش التهاب و تسکین درد کمک میکند. با کمک راهنمایی اشعهی ایکس، سوزنی وارد عصبهای مد نظر شده و آن قسمت داغ میشود که باعث از بین رفتن بخشی از عصبهای مورد نظر و تسکین موقتی درد خواهد شد. جراحی تعویض جزئی زانو: در این روش، جراح قسمت آسیبدیده زانو را با قطعات فلزی و پلاستیک تعویض میکند. مشکلات تنفسی در نتیجه ی استنشاق دود و گاز های سمی، ایجاد اسکار و در صورت نگرفتن درمان مناسب ایجاد تغییر شکل در مفاصل، تورم مفصل و بافت های اطراف آن و… از جمله ی این مشکلات تون عضلانی غیرنرمال، ضعف عضلات، مشکلات حفظ تعادل، اختلال در راه رفتن و …

بهترین درمان برای شما به این بستگی دارد که دردتان چندوقت ادامه داشته است، دلیل آن در صورتی که تشخیص داده شود چیست، شدت آن چقدر است و نیازها و ترجیحات شخصی شما چیست. برای تشخیص این مشکل معمولاً از آرتروسکوپی استفاده می شود. در اکثر موارد این مشکل در بین بیمارانی مشاهده می شود که سیستم ایمنی بدن آنها دچار مشکل شده یا مبتلا به دیابت هستند. فیزیوتراپی برای افرادی که مبتلا به بیماریهایی هستند که منجر به کاهش عملکرد جسمانی آنها میشوند، مانند سکته مغزی، آلزایمر، مولتیپل اسکلروزیس و پارکینسون، نیز کارآمد است. طبق مطالعاتی که روی ۳۰ نفر از افراد مبتلا به زانو درد انجام شدهاست، مشخص شد که روغن سیاه دانه خواص تسکینی دارد و برای افراد سالمند مبتلا به این عارضه بسیار مفید است. در این موارد، تمریناتی که توسط فیزیوتراپیست تعیین میشوند، بهبود عملکرد قلبی و عروقی، کاهش مصرف داروها و کاهش علائم بیماری را در بیماران به دنبال خواهند داشت. فیزیوتراپیست ها می توانند در بیمارستان های خصوصی یا دولتی و کلینیک های خصوصی مشغول به کار شوند و یا بصورتhome visit مراجعه به منزل بیمار خدمات فیزیوتراپی را ارائه کنند. این روش درمانی شامل برنامههای تمرینی، درمانهای دستی، ماساژ، تمرینات تنفسی، الکتروتراپی و سایر روشهای غیردارویی است که به دست فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی ارائه میشود.

معمولا اثر درمانی بین ۶ تا ۱۲ ماه ادامه دارد. در ادامه خلاصه ای از خدمات فیزیوتراپی آورده شده که نشان می دهد کدام دسته از بیماران می توانند از این خدمات بهره مند شوند. گاها از رشته ی فیزیوتراپی به عنوان رشته ای یاد می شود که بیماری ها را با جریان برق درمان می کند یا مثلا بعضی افراد فکر می کنند فیزیوتراپی با ماساژ دادن یکسان است، اما اگر به معنای خود واژه توجه کنیم، فیزیکال تراپی از دو واژه ی فیزیک و تراپی به معنای درمان ساخته شده است. رایج ترین استفاده هایی که از جریان های الکتریکی میشود تحریک پوست یا تحریک عضله و عصب است و ممکن است برای کاهش درد استفاده شود یا برای تقویت و فعالسازی عضله ! در کلینیک دکتر آوامهر، تکنیک اوزون درمانی برای کاهش درد کمر انجام می شود و جزو موفق ترین روشهای درمان دیسک کمر است. فیزیوتراپیست ها با انتخاب مناسب ترین برنامه ی درمانی که هم به فرد و هم به اطرافیانش توجه دارد، می توانند بهترین سطح عملکردی فرد را حفظ کنند یا روند تخریبی بیماری های نورولوژیکی پیشرونده را کند کنند.  ​&;​​ ​.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد درمان لطفا از سایت ما دیدن کنید.