کاملترین مقایسه BMW و مرسدس بنز در سال 2024 ویرگول (2)

بااینحال، در شرایط کنونی، کسانی که به دنبال یک سدان نسبتاً مدرن صفرکیلومتر با قیمتی در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان هستند انتخابی جز این دو نخواهند داشت. بااینحال، در شرایط کنونی، کسانی که به دنبال یک سدان نسبتاً مدرن صفرکیلومتر با قیمتی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان هستند انتخابی جز این دو بهعلاوهٔ تارا نخواهند داشت. هیوندای سنتنیال بدون شک رقیب جدی برای مرسدس بنز و بی ام و به شمار نمیآمد اما مجموعهای از ویژگیهای فنی و مباحث مالی پیرامون این خودرو باعث شد تا پارهای از مشتریان بازار سدانهای سایز بزرگ لوکس، به سنتنیال، نگاهی فراتر از یک سدان گران قیمت کرهای داشته باشند. در حال حاضر، قیمت شاهین ۵۵۰ میلیون و قیمت تارا ۶۵۰ تا ۷۶۰ میلیون تومان است. همچنین موتور پلاس با برخورداری از ۱۶ سوپاپ با سیستم زمانبندی متغیر، از موتور قدیمی ۸ سوپاپ شاهین مدرنتر است. این روغن باید هم از نظر گرانروی و گرید و هم از نظر کیفیت و همچنین نوع، با آنچه که در دفترچه گفته شده است، مطابقت داشته باشد. از ظاهر هیچ روغنی نمیتوان به کیفیت و اصل بودن آن پی برد. ۱. آیا میتوان روغن ترمز را بهجای بهکار برد؟ .


خودرو دیگنیتی نسلهای مختلف مرسدس بنز از پلتفرم به بعد تغییرات بارزی به خود دید اما خوشبختانه حفظ المانهای ظاهری اصلی در این خودرو؛ پیوستگی بصری با خود به همراه داشت که باعث میشد هر نسل آن به سرعت به عنوان یک مرسدس بنز خود را معرفی کند. به هر حال ماحصل تلاشهای طراحان و تولید کنندگان، ماشینی است که خشونت، جدیت، سرعت و قدرت از آن منعکس میشود. ماجرای تولید کلاس اس () مرسدس بنز به دهه 1970 میلادی و معرفی پلتفرم در سال 1972 و تحت عنوان رسمی نسل اول کلاس اس بازمیگردد. در نتیجه را میتوان آخرین نسل کلاس اس دانست که به صورت رسمی شانس حضور در بازار ایران را یافت تا به عنوان یکی از برترینهای دسته سدانهای لوکس سایز بزرگ در کشور خودنمایی کند. بازار خودروهای لوکس ایران در برههای از زمان تقریبا با بازار خودرو کشورهای درجه یک جهان تفاوت چندانی نداشت چراکه به لطف آزادی واردات تقریبا بدون محدودیت خودرو، این امکان فراهم شد که شاهد حضور برخی از برترین محصولات لوکس بازار جهانی در کشور باشیم. با توجه به روابط دیپلماتیک بسیار خوب ایران با کشور آلمان؛ پیش و پس از انقلاب، شانس آن را داشتیم تا پس از شاهد حضور چهار نسل دیگر مرسدس بنز کلاس اس (، ، و ) در بازار ایران باشیم. ​​!


در مقایسه بنز با بی ام و اما کمپانی باواریایی چیزی کم ندارد و سیستم خطی موتورهای آن در انواع و قدرت و شتابی مثال زدنی به خریداران می دهد. البته این کمپانی تا سال 1945 همچنان این بخش را فعال نگاه داشته بود. بی ام و در سال 1916 و در شهر مونیخ تاسیس شد و همچنان دفتر مرکزی این شرکت در این شهر قرار دارد. نام اصلی این شرکت ” صنایع موتوری باواریا ( ) ” بوده و توسط فرانتس یوزف پوپ تاسیس شد. این محصول که از ابتدا در بیشتر بازارهای جهان با نام اِکوئِس (/به معنای اسب در زبان لاتین) شناخته میشد؛ با تکیه بر طراحی و پلتفرمی کاملا جدید موفق شد به بازار آمریکای شمالی نیز راه پیدا کند. در مقایسه با از خطوط تیز بیشتری در طراحی خود بهره گرفت که مهمترین آنها تیز شدن گرافیک چراغهای جلو و تغییر گرافیک مثلث مانند چراغهای عقب به مستطیلی عمودی در بخش انتهایی خودرو بود.


دسته دنده که در برخی از خودروهای با جعبه دنده اتوماتیک به طور کامل حذف شده است، عموما مسیری شکل را برای تغییر دندهها مختلف در جعبه خرید و فروش حواله خودرو جانبازان – آکادمی مالی مسعود دنده طی میکند. راحتترین و سادهترین نوع گیربکس خودرو این نوع جعبه دنده است و در این مدل دیگر نیازی به گرفتن کلاچ نیست و با قرار دادن دسته دنده در حالت حرکت و فشردن پدال گاز میتوان رانندگی را شروع کرد. هنوز هم چیدمان شکل موتورهای بنز، استانداردی پایه در طراحی موتور خودرو است. اما در کنسول میانی خودرو یک زیر آرنجی با قابلیت حرکت در آن تعبیه شده که صرفا دسترسی به ترمز دستی خودرو را سخت کرده و باید یک بازنگری در طراحی این قسمت صورت بگیرد. اولین تولیدات این کمپانی به تولید موتور هواپیما اختصاص دارد که پس از جنگ جهانی اول، از آن منع گردید. واردات کلاس تا نسل پنجم (/تولید از 2006 تا 2013) ادمه یافت اما با وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس مجهز به پیشرانههای فراتر از 2.5 لیتر حجم، ورود نسل ششم این خودرو افسانهای به بازار ایران ممکن نشد. مایباخ برند سوپر لوکس بنز در سال 2013 با چالشی مواجه شد که سال ها قبل، رولز رویس با آن مواجه شده بود.