زندانی آلابامایی که از تلاش برای اعدام جان سالم به در برد بر اثر سرطان درگذشت – WSVN 7News | اخبار میامی، آب و هوا، ورزش


مونتگومری، آلا. (AP) — وکیل وی روز دوشنبه گفت که یک زندانی آلابامایی که تزریق کشنده اش به دلیل اینکه امدادگران نتوانستند رگ مناسب برای اعدام پیدا کنند، متوقف شد، تقریباً چهار سال بعد به دلایل طبیعی درگذشت.

دویل لی هام، که در سال 1987 به قتل یک کارمند متل محکوم شد، گفت که وکیل قدیمی او، برنارد هارکورت، به دلایل طبیعی در انتظار اعدام درگذشت. او 64 سال داشت.

مقامات آلاباما اعدام هام را در فوریه 2018 به تعویق انداختند زیرا کارگران نتوانستند رگ مناسبی برای اتصال خط داخل وریدی مورد استفاده برای رساندن مواد شیمیایی مرگبار به بدن او پیدا کنند. هارکورت گفت هام و ایالت به توافقی دست یافتند که مانع از اعدام بیشتر در ماه بعد شد، اما به دلیل مجازات اعدام در زندان هولمن در انتظار اعدام باقی ماند.

هارکورت گفت که هام سال ها از نوع تهاجمی سرطان لنفاوی رنج می برد. هارکورت گفت که نگهبان هولمن صبح یکشنبه با برادر هام تماس گرفت تا مرگ زندانی را گزارش کند.

هارکورت نوشت: “دویل به خاطر روحیه سخاوتمند و بخشنده اش و توانایی همیشه مثبت ماندن در مواجهه با سخت ترین سختی ها به یاد خواهد ماند. دوستان و خانواده اش دلتنگ او خواهند شد.”

نه وزارت اصلاحات و نه دادستان کل ایالت فوراً به ایمیل هایی که به دنبال اطلاعات در مورد مرگ هام بودند، پاسخ ندادند.

هام به خاطر قتل منشی متل پاتریک کانینگهام، که هنگام کار در شیفت شب در یک متل کولمن به سرش شلیک شد، مجرم شناخته شد. پلیس گفت 410 دلار در جریان یک سرقت به سرقت رفته است.

بر اساس اسناد دادگاه، هام به پلیس اعتراف کرد و پس از شهادت دو همدستش علیه او در ازای اجازه اعتراف به گناه، مجرم شناخته شد.

هام که در سال 2014 به لنفوم سلول B مبتلا شد، ادعا کرد که سرطان خون او قبل از اعدام برنامه ریزی شده پیشرفت کرده است، در حالی که دولت استدلال می کرد که او در حال بهبودی است.

در روزهای قبل از برنامه ریزی اعدام، مقامات زندان ایالتی به دادگاه گفتند که قصد دارند رگ هام را زیر زانوی او ببندند، پس از معاینه پزشکی که به دستور یک قاضی فدرال انجام شد، مشخص شد که هام دارای رگ های قابل استفاده آسان در اندام فوقانی نیست. ایالت ابراز اطمینان کرده بود که هام رگ های قابل استفاده دارد، اما کارگران نتوانستند رگ مناسبی را در روز تزریق کشنده برنامه ریزی شده پیدا کنند.

دادگاه عالی ایالات متحده اجازه داده بود که اعدام ادامه یابد، اما این ایالت در نهایت به دلیل مشکل اعدام را متوقف کرد.

حق چاپ 2021 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار به خبرنامه ما بپیوندید.