کری میک، نماینده 5 دوره پیشگام کنگره فلوریدا، در 95 سالگی درگذشت


کری پیتمن میک، نماینده سابق کنگره آمریکا، یکی از اولین قانونگذاران سیاهپوست که از زمان بازسازی فلوریدا به نمایندگی از فلوریدا و از مبارزان سرسخت جوامع سیاهپوست، روز یکشنبه در خانه خود در میامی درگذشت. او 95 ساله بود.

آدام شارون سخنگوی خانواده در بیانیه ای گفت که میک پس از مبارزه با یک “بیماری طولانی” درگذشت. خانواده علت مرگ را مشخص نکردند.

سه فرزند او – نماینده سابق فلوریدا – می‌گویند: “کری میک مادر خانواده ما بود که این نقش را برای کل جامعه فلوریدا جنوبی ایفا کرد. او یک پل ساز و شفادهنده بود، یک متحد کننده با میراثی که توسط خدمات دولتی فداکار تعریف شده بود.” کندریک بی میک، لوسیا دیوید-ریفورد و شیلا دیوید کینوی.

کری میک، پیشگام سیاه پوست، نماینده سابق کنگره درگذشت
نماینده سابق کندریک بی میک (D-FL) با مادرش، کری میک (C)، پسرش کندریک میک، جونیور و همسرش لزلی میک در 13 ژانویه 2009 در میامی، فلوریدا، قدم می‌زند.
جو رادل / گتی ایماژ

“برای همیشه معلم، نماینده کنگره، به همه ما درباره عدالت و اخلاق یاد داد. رویکرد او ریشه در مهربانی و فروتنی داشت. کری میک جامعه ما را قوی تر و عادلانه تر کرد – نتیجه ای که ادای احترامی ابدی به مادر عزیزمان است.” را . او با ایمانش هدایت می‌شد که همیشه از هجوم عشق و حمایت جامعه الهام می‌گرفت.

میک که در تالاهاسی، فلوریدا، به عنوان دختر شریک و نوه یک برده به دنیا آمد، یکی از اولین سیاه‌پوستان فلوریدایی بود که از سال 1876 پس از انتخاب شدن به مجلس نمایندگان در سال 1992 به عنوان یک دموکرات، در کنگره خدمت کرد. 66 بود.

پیش از آن، میکس از سال 1979 تا 1983 در مجلس نمایندگان ایالت فلوریدا پس از شکست 12 نامزد دیگر برای کسب یک کرسی در سال 1978 خدمت کرد. سپس او اولین زن سیاه پوستی بود که به سنای فلوریدا انتخاب شد، جایی که از سال 1983 تا 1993.

در کنگره، میکس بر توسعه اقتصادی، اصلاحات مراقبت های بهداشتی، و مسائل مربوط به مهاجرت که برای منطقه او مهم هستند، تمرکز کرد. او در اولین دوره خود به عضویت کمیته تخصیص مجلس نمایندگان درآمد.

بر اساس بیوگرافی کنگره او، «لهجه ملایم جنوبی و رفتار مادربزرگ میک اغلب برنامه جاه طلبانه و مصمم او را در کنگره پنهان می کرد».

در سال 2002، میکس اعلام کرد که قصد دارد پس از پنج دوره حضور در کنگره بازنشسته شود.

در بیانیه ای، دانیلا لوین کاوا، شهردار شهرستان میامی داد، میراث این نماینده سابق کنگره را گرامی داشت.

لوین کاوا گفت که او یک “پیشگام واقعی” بود. او هرگز از استفاده از صدای خود برای سخن گفتن علیه نابرابری یا مبارزه برای محرومان و آسیب‌پذیران هراسی نداشت – و میراث بزرگ او برای نسل‌های آینده جامعه و ملت ما را شکل خواهد داد.»

آنا ناوارو کاردناس، یک استراتژیست سیاسی و مفسر سی ان ان، در توییتی نوشت: «شگفت انگیز، تکرار نشدنی، #carriemeek فوت کرد. او سقف های شیشه ای زیادی را شکست که نمی توان چند مورد را نام برد. اگر او را می شناختی، می دانستی که تماشایی بود. من او را بسیار دوست داشتم. او بسیار پر از خرد بود. تسلیت به@KendrickMeekو کل خانواده اش او کاملا مادرسالار بود.»